söndag 16 december 2012

Ny musikblogg

Jag har länge haft tanken att starta en ny musikblogg. Nu gör jag äntligen slag i saken. Jag kommer att blanda längre artiklar med kortare tips om musik jag lyssnar på. Det kommer att bjudas på historier om artister som av vissa anledningar aldrig slog igenom, tragiska öden och musikaliska visioner av artister som aldrig gett upp. Bortglömda artister från förr trängs med nya förmågor. Tragiska historier blandas med solskenshistorier. Allt förenas i en blogg som drivs av ett väldigt intresse av musik och alla historier kring artisterna.

Om ni väljer att följa med på resan så kommer ni få ta del av historier om musiker som trots ett liv i misär har levererat klassiker, grupper som spåtts en lysande framtid men försvunnit i drogdimmor och artister som helt ignorerades av sin samtid men som hittat en ny publik en lång tid senare. Det blir också historier om artister som slagit igenom på ålderns höst eller som har omvärderats under historiens gång. Räkna också med nergrottande i genrer, klubbtips, listor, recensioner och allt musikrelaterat som jag och förhoppningsvis ni har ett intresse av. Välkomna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar